Nová geometrie rámu zaručuje dostatek komfortu, osazení kola odpruženou vidlicí vám pomůže překonat nástrahy udusaných štěrkových cest, kola o průměru 28“ se zase postarají o „hltání“ kilometrů na cyklostezkách. Je pouze na vás, čemu dáte přednost. Apache Matto A5 bude skvělým společníkem na vaší cestě za dobrodružstvím.
Klíčové vlastnosti:
- nový hliníkový rám s vylepšenou geometrií a moderně pojatým designem
- odpružená vidlice SR Suntour NEX se zdvihem 63 mm
- komponentová sada Shimano TOURNEY / Acera s 3 x 8 rychlostmi
- hydraulické kotoučové brzdy Shimano MT200 s kotouči o průměru 160 mm
- odolná zapletená kola o průměru 28“
- možnost montáže nosiče, blatníků a dalších doplňků
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Tento materiál patřil na dlouhou dobu k nejčastěji používaným, neboť poskytl jízdním kolům snížení hmotnosti (je třikrát lehčí než ocel) a umožňuje postavit rámy i poměrně levně. Sám hliník je velmi měkký, proto se musí zpracovávat do slitin, aby se dal použít pro výrobu rámu jízdního kola. U kol kol používají hliníkové trubky s větším průměrem, čímž se získá celková pevnost při zachování nízké hmotnosti.
Dnes je opět trend se navracet ke slitinám hliníku i u dražších modelů kol, kdy se používá technologie dvojitého nebo trojitého zeslabovaní profilu. Kromě rámů horských kol jej najdete také u většiny rámů trekkingových nebo krosových kol.
Vybírat budete podle toho, jak často a jak sportovně jezdíte. Pokud si jen občas vyjedete pro zábavu či vylepšení kondice, bude vám stačit stroj z kategorie rekreačních kol. Vyhovovat by vám mělo svou geometrií, která umožní pohodlný a vzpřímený posed, a také příznivou cenou.
Jde o konstrukčně nejjednodušší vidlice. Pružení vidlice zajišťuje pružina/elastomer. Vidlice lze v nastavovat na patroně vidlice šroubem. V případě, že vidlice je moc měkká nebo tvrdá lze v servise vyměnit ve vidlici pružinu za tvrdší nebo měkkčí.
Při výběru vidlice se vám také může hodit funkce lock-out, tedy uzamykání. Tu využijete na rovných asfaltových silnicích, kde nechcete ztrácet energii propružováním vidlice.
Firma APACHE-BIKE je předním českým výrobcem crossových a horských kol různých cenových kategorií a modelových řad.. Na těchto kolech např. začínal náš olympionik Jarda Kulhavý a další špičkoví jezdci. V posledních letech se pak stala leaderem v oblasti elektrokol, kde nabízí v současné době zdaleka nejucelenější nabídku od city/trek elektrokol nižších cenových kategorií až po špičková horská a crossová elektrokola s nejpokročilejším systémem pohonu od firem BOSCH a SHIMANO.