Elektrokolo Yamka MX5 s 27,5 koly je určeno pro dobrodružně naladěné jezdkyně a jezdce, kterým nevyhovují kola 29 a kteří se nebojí cykloturistikou strávit celý den.
Rámy pevných horských kol řady MX3 s integrovanou baterií mají opticky štíhlou linii, kde neruší vyčnívající baterie a boční silueta rámu tak působí velmi elegantně. Navíc mají zvýšenou nosnost na 140 kg. Díky středovému motoru Bafang M400 s kroutícím momentem až 80 Nm a výbornou kapacitou baterie LG 36V / 13 Ah, odpruženou vidlicí se 100 mm zdvihu a spolehlivými komponenty Shimano Altus, řazením 1x9 a brzdami s kotouči 180 mm se nemusíte bát s Yamkou MX3 vyrazit na celodenní výlet cestou necestou.
KLÍČOVÉ VLASTNOSTI:
silný středový motor Bafang MaxDrive 250 W s točivým momentem 80 Nm
plně integrovaná baterie Li-Ion s kapacitou 13 Ah (468 Wh)
barevný TFT multifunkční displej s vestavěným nabíjecím USB konektorem 0,5 W
odpružená vidlice SR Suntour XCM HLO DS se 100 mm zdvihu a zamykáním na korunce
řazení Shimano Altus 1x9
hydraulické brzdy Shimano
nový převodník, který eliminuje padání řetězu
nosnost zvýšená na 140 kg
Při jízdě se můžete spolehnout na extrémně silný středový elektromotor Bafang M400 s nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 80 Nm. I přesto, že je elektromotor vysoce účinný, zachovává si velmi tichý projev a vynikající spotřebu energie.
Ve spodní rámové trubce najdete ukrytou moderní Li-lon baterii s kapacitou 13 Ah - Wh a přepracovaným zámkem s dvojitým jištěním proti uvolnění. Baterie obsahuje chytrý systém řízení, který baterii chrání před přehřátím, zkratem nebo přebitím. Plně integrovaná baterie tvoří s kolem celistvý vzhled a dodává mu krásný a čistý design.
Ovládání elektrokola a veškeré informace o jízdě vám zajistí barevný multifunkční TFT displej s vestavěným nabíjecím USB konektorem pro dobíjení mobilních zařízení, který najdete umístěný přímo na středu řídítek. Na velkém a přehledném displeji můžete kromě volby jízdního režimu sledovat také údaje o času, rychlosti, ujeté vzdálenosti a stavu baterie. K jednoduché obsluze displeje slouží vedle levé brzdové páčky umístěný tlačítkový ovladač. Snadno tak budete mít neustálý přehled o vaší jízdě.
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Tento materiál patřil na dlouhou dobu k nejčastěji používaným, neboť poskytl jízdním kolům snížení hmotnosti (je třikrát lehčí než ocel) a umožňuje postavit rámy i poměrně levně. Sám hliník je velmi měkký, proto se musí zpracovávat do slitin, aby se dal použít pro výrobu rámu jízdního kola. U kol kol používají hliníkové trubky s větším průměrem, čímž se získá celková pevnost při zachování nízké hmotnosti.
Dnes je opět trend se navracet ke slitinám hliníku i u dražších modelů kol, kdy se používá technologie dvojitého nebo trojitého zeslabovaní profilu. Kromě rámů horských kol jej najdete také u většiny rámů trekkingových nebo krosových kol.
Skladování a péče o baterii elektrokola
Baterii skladujte na suchém a dobře větraném, mimo sluneční záření a jiné tepelné zdroje, při teplotě v rozsahu od 10 do 30°C. Ideální podmínky jsou mírný chlad, ne však mráz.
V případě skladování v chladném prostředí je nutné baterii před uvedením do provozu nechat zahřát na provozní teplotu (20°C)
Baterii nenechte nikdy zcela vybitou. Mohla by se tím trvale poškodit.
Při dlouhodobém skladování (např. v zimním období) udržujte baterii plně nabitou. Lithiové baterie se při nečinnosti postupně vybíjejí (cca. 5-10% kapacity za měsíc). Neskladujte ji trvale připojenou k nabíječce ani umístěnou na elektrokole.
Doporučené úkony při dlouhodobém skladování (zima apod.)
Baterii 1x za 1-2 měsíce znovu dobijte
1x až 2x za zimu krátce zapněte a vypněte motor elektrokola
1x až 2x za zimu krátce zkuste asistenta chůze (tlačítko přímoci při tlačení kola, pokud je přítomno)
Záruční doba na výrobní vady nebo vady materiálů baterie je 24 měsíců.
Záruční doba na životnost baterie - jmenovitá kapacita baterie neklesne pod 70% své celkové kapcity v průběhu 12 měsíců od prodeje kola je 12 měsíců.