Dámská horská devětadvacítka se zcela novým hliníkovým rámem je stejně tak připravena na závodní kolbiště, jako na dlouhé výlety. Rám má oproti pánským verzím kratší horní rámovou trubku, takže respektuje stavbu ženského těla. Nízká hmotnost kola pod 13 kg své majitelce dopřeje snadnou jízdu, kterou ještě umocní roztočená 29" kola. Jejich setrvačný efekt bikerku vyloženě unáší kupředu, zatímco v technickém terénu se velká kola snáze převalují přes překážky. Sada Shimano SLX s jednopřevodníkem a jedenáctikolečkem zjednodušuje ovládání přehazování a nabízí dostatečný rozsah převodů pro různé sklony terénu. Největší pastorek se 46 zuby si poradí i s těmi nejprudšími stoupáními. O nerovnosti v technických sjezdech se postará lehká závodní vzduchová vidlice, která však díky zamykání na řídítkách neobtěžuje propružováním ve výjezdech. Yamka je tak ultimátním sportovním kolem pro aktivní bikerku.
Klíčové vlastnosti:
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Použití pevné osy zajistí možnost uchycení kola k rámu větší silou a tím pádem vyšší tuhost celého kola. Výhodné je to především u kol na 29 palcových kolech(nebo u kol na technické disciplíny jako je sjezd, freeride), kde je na kolo vyvýjena vyšší síla a kolo má větší tendenci ke kroucení a tím k horšímu přenosu síly. Použitím pevné osy je pak jízda zejména v terénu stabilnější a jistější.
Tento materiál patřil na dlouhou dobu k nejčastěji používaným, neboť poskytl jízdním kolům snížení hmotnosti (je třikrát lehčí než ocel) a umožňuje postavit rámy i poměrně levně. Sám hliník je velmi měkký, proto se musí zpracovávat do slitin, aby se dal použít pro výrobu rámu jízdního kola. U kol kol používají hliníkové trubky s větším průměrem, čímž se získá celková pevnost při zachování nízké hmotnosti.
Dnes je opět trend se navracet ke slitinám hliníku i u dražších modelů kol, kdy se používá technologie dvojitého nebo trojitého zeslabovaní profilu. Kromě rámů horských kol jej najdete také u většiny rámů trekkingových nebo krosových kol.
Jezdíte pravidelně, více sportovně a občas jedete i amatérský závod? Sáhněte po sportovním modelu. Získáte horské kolo s lehkým rámem a kvalitnějšími komponenty a jeho geometrie umožní položenější posed pro lepší výkon.
Nejlehčí a nejlépe osazená kola jsou určena pro závodníky a jezdce, kterým jde zejména o výkon. Nabízejí položený posed pro maximální výkon, v této kategorii již můžete vybírat modely postavené na odlehčených hliníkových nebo na karbonových rámech s nejlepším osazením dostupným na trhu.
Jde o konstrukčně složitější typ vidlice. Pružení vidlice zajišťuje vzduch. Vidlice se nafukuje speciální pumpičkou na vidlice na požadovaný tlak. Tlak ve vidlice se nastavuje s přihlédnutím na váku jezdce, styl jízdy, typ terénu a osobní preference jezdce. Provádět úpravy lze tak poměrně jednoduše, bez servisních zásahů. Správně nastavená vidlice poklesne když nasednete na kolo přibližně o 20-25 procent zdvihu (tzv. SAG). Dalším důležitým nastavením je nastavení odskoku, tedy aby vidlice adekvátní rychlostí zpracovávala nerovnosti terénu.
Při výběru vidlice se vám také může hodit funkce lock-out, tedy uzamykání. Tu využijete na rovných asfaltových silnicích, kde nechcete ztrácet energii propružováním vidlice.
Firma APACHE-BIKE je předním českým výrobcem crossových a horských kol různých cenových kategorií a modelových řad.. Na těchto kolech např. začínal náš olympionik Jarda Kulhavý a další špičkoví jezdci. V posledních letech se pak stala leaderem v oblasti elektrokol, kde nabízí v současné době zdaleka nejucelenější nabídku od city/trek elektrokol nižších cenových kategorií až po špičková horská a crossová elektrokola s nejpokročilejším systémem pohonu od firem BOSCH a SHIMANO.