Barvy | NYW | |
Velikosti | One Size | |
Rám | SmartForm C3 Alloy, smooth welding | |
Vidlice | SunTour XCT-JR 24, 63mm travel, 1-1/8" steerer, coil, w/ disc mounts | |
Kliky | Prowheel, Pro-V30, 130mm length, 30T | |
Pedály | Wellgo Composite Platform w/ reflectors | |
Středové složení | Cartridge, square taper | |
Přehazovačka | Shimano Tourney | |
Kazeta | Sunrace, 12-32, 8-speed | |
Řetěz | KMC Z8.1, 8-speed | |
Řazení | Shimano Tourney Revo Twist Shifter, 8-speed | |
Brzdy | Cable-actuated disc | |
Brzdové páky | Alloy 3 finger | |
Ráfky | Cannondale, lightweight alloy, 24", 28h | |
Náboje | (F) Sealed Alloy Disc, QR / (R) Sealed Alloy Disc, QR | |
Dráty | Steel, 14g Black | |
Pláště | Kenda Small Block 8, 24 x 1.95" | |
Řidítka | Lightweight Alloy, 25.4mm, 580mm | |
Představec | Alloy Ahead, 30mm | |
Hlavové složení | FSA, Alloy, 1-1/8" Ahead, semi-integrated | |
Sedlo | Cannondale Ergo | |
Sedlovka | Lightweight alloy, 25.4mm |
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Tento materiál patřil na dlouhou dobu k nejčastěji používaným, neboť poskytl jízdním kolům snížení hmotnosti (je třikrát lehčí než ocel) a umožňuje postavit rámy i poměrně levně. Sám hliník je velmi měkký, proto se musí zpracovávat do slitin, aby se dal použít pro výrobu rámu jízdního kola. U kol kol používají hliníkové trubky s větším průměrem, čímž se získá celková pevnost při zachování nízké hmotnosti.
Dnes je opět trend se navracet ke slitinám hliníku i u dražších modelů kol, kdy se používá technologie dvojitého nebo trojitého zeslabovaní profilu. Kromě rámů horských kol jej najdete také u většiny rámů trekkingových nebo krosových kol.