Barvy | Impact Orange (IOR) | |
Velikosti | SM, MD, LG, XL | |
Rám | All-New, Smartform C2 Alloy, SAVE dropped seatstays, tapered headtube, post mount disc, StraightShot internal cable routing, dropper post compatible BSA 73, 12mm thru axle, Boost 148 | |
Vidlice | RockShox Judy Silver TK, 120mm, Solo Air, 15x110 thru-axle, 51mm offset | |
Kliky | FSA Alpha Drive, 30T | |
Pedály | Cannondale Platform | |
Středové složení | Cartridge, square taper | |
Přehazovačka | Shimano Deore M5100 | |
Kazeta | Shimano Deore M5100, 11-51, 11-speed | |
Řetěz | KMC X11, 11-speed | |
Řazení | Shimano Deore M5100, 11-speed | |
Brzdy | Shimano MT200 hydraulic disc, 180/160mm RT10 rotors | |
Brzdové páky | Shimano MT200 hydraulic disc | |
Ráfky | WTB STX i25 TCS, 32h, tubeless ready | |
Náboje | (F) Shimano MT400, 15x110mm thru-axle / (R) Shimano MT400 12x148mm thru-axle | |
Dráty | Stainless Steel, 14g | |
Pláště | (F) WTB Breakout, 29 x 2.3" / (R) WTB Trail Boss, 29 x 2.25" | |
Řidítka | FSA Alloy Riser, 15mm rise, 760mm | |
Představec | Cannondale, 6061 Alloy, 31.8, 7° | |
Hlavové složení | Integrated Sealed Bearing, Tapered | |
Sedlo | Cannondale Trail, 170mm, steel rails | |
Sedlovka | TranzX Dropper, 31.6, Internal Routing, 130mm |
Ještě více trailovou verzi Trail SE oceníte, jestliže od svého pevného kola žádáte ještě více. Tento model je vybaven vyšším zdvihem vidlice s hodnotou 120 mm, objemnějšími plášti s agresivnějším vzorkem a teleskopickou sedlovkou. Trail SE vám navíc nabízíme rovnou ve třech různých specifikacích.
Zamotala vám hlavu ta spousta inovací, kterými náš nový model Trail disponuje? Nevadí. Zde je rychlá a stručná rekapitulace toho nejdůležitějšího.
Krátký představec, široká řídítka a dlouhá hodnota reach nabízí vynikající stabilitu.
68° úhel hlavové trubky navyšuje celkovou ovladatelnost.
Kratší 435mm zadní stavba je zárukou nadstandardní hbitosti.
Jistota, vynikající jízdní schopnosti, skvělá geometrie, nadčasový vzhled – to je kompletní balíček vlastností, které můžete od nového modelů Trail SL a Trail SE čekat.
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Použití pevné osy zajistí možnost uchycení kola k rámu větší silou a tím pádem vyšší tuhost celého kola. Výhodné je to především u kol na 29 palcových kolech(nebo u kol na technické disciplíny jako je sjezd, freeride), kde je na kolo vyvýjena vyšší síla a kolo má větší tendenci ke kroucení a tím k horšímu přenosu síly. Použitím pevné osy je pak jízda zejména v terénu stabilnější a jistější.
Tento materiál patřil na dlouhou dobu k nejčastěji používaným, neboť poskytl jízdním kolům snížení hmotnosti (je třikrát lehčí než ocel) a umožňuje postavit rámy i poměrně levně. Sám hliník je velmi měkký, proto se musí zpracovávat do slitin, aby se dal použít pro výrobu rámu jízdního kola. U kol kol používají hliníkové trubky s větším průměrem, čímž se získá celková pevnost při zachování nízké hmotnosti.
Dnes je opět trend se navracet ke slitinám hliníku i u dražších modelů kol, kdy se používá technologie dvojitého nebo trojitého zeslabovaní profilu. Kromě rámů horských kol jej najdete také u většiny rámů trekkingových nebo krosových kol.
Vybírat budete podle toho, jak často a jak sportovně jezdíte. Pokud si jen občas vyjedete pro zábavu či vylepšení kondice, bude vám stačit stroj z kategorie rekreačních kol. Vyhovovat by vám mělo svou geometrií, která umožní pohodlný a vzpřímený posed, a také příznivou cenou.
Jezdíte pravidelně, více sportovně a občas jedete i amatérský závod? Sáhněte po sportovním modelu. Získáte horské kolo s lehkým rámem a kvalitnějšími komponenty a jeho geometrie umožní položenější posed pro lepší výkon.
Jde o konstrukčně složitější typ vidlice. Pružení vidlice zajišťuje vzduch. Vidlice se nafukuje speciální pumpičkou na vidlice na požadovaný tlak. Tlak ve vidlice se nastavuje s přihlédnutím na váku jezdce, styl jízdy, typ terénu a osobní preference jezdce. Provádět úpravy lze tak poměrně jednoduše, bez servisních zásahů. Správně nastavená vidlice poklesne když nasednete na kolo přibližně o 20-25 procent zdvihu (tzv. SAG). Dalším důležitým nastavením je nastavení odskoku, tedy aby vidlice adekvátní rychlostí zpracovávala nerovnosti terénu.
Při výběru vidlice se vám také může hodit funkce lock-out, tedy uzamykání. Tu využijete na rovných asfaltových silnicích, kde nechcete ztrácet energii propružováním vidlice.