Maratonský závoďák a vysokorychlostní vládce trailů. Všechny výhody super lehkého a rychlého XC biku a neutuchající zábavy na trailech v jednom. Díky navýšenému 120mm zdvihu, položenější geometrii a trailově zaměřeným komponentům nabízí nový Scalpel SE rychlost a hravost - vlastnosti, jež oceníte během závodů i trailových jízd.
Barvy | Saber (SBR) | |
Velikosti | SM, MD, LG, XL | |
Rám | All-New, 120mm travel, BallisTec Carbon, Proportional Response Tuned, FlexPivot Chainstay, PF30-83, Tapered Headtube,Speed Release 12mm thru axle, Ai Offset, Stash compatible | |
Vidlice | RockShox SID Select, 120mm, Debonair, 15x110mm thru-axle, tapered steerer, 44mm offset | |
Tlumič | RockShox SIDLuxe Select+, 2-Pos mode adjust, adjustable rebound | |
Kliky | Truvativ Stylo 6K DUB, 34T, Ai offset | |
Středové složení | SRAM DUB PF30 MTB83 | |
Přehazovačka | SRAM SX Eagle | |
Kazeta | SRAM PG-1230, NX Eagle, 11-50, 12-speed | |
Řetěz | SRAM SX Eagle, 12-speed | |
Řazení | SRAM SX Eagle, 12-speed | |
Brzdy | Shimano MT500 hydraulic disc, 180/160mm RT54 rotors | |
Brzdové páky | Shimano MT500 hydraulic disc | |
Ráfky | Stans NoTubes Crest S1, 32h, tubeless ready | |
Náboje | (F) Shimano Deore 15x110 (R) Shimano Deore, 12x148 | |
Dráty | Stainless Steel, 14g | |
Pláště | (F) Maxxis Ardent Race, 29 x 2.35", EXO Protection, tubeless ready (R) Maxxis Recon Race, 29 x 2.25", EXO Protection, tubeless ready | |
Řidítka | Cannondale riser, butted 6061 Alloy, 31.8mm, 5° rise, 9° sweep, 760mm | |
Představec | Cannondale 3, 6061 Alloy, 31.8, 7° | |
Hlavové složení | Integrated Sealed Bearing, Tapered | |
Sedlo | Fabric Scoop Radius Sport, steel rails | |
Sedlovka | Cannondale DownLow Dropper, internal routing, 31.6, 100mm (S), 125mm (M-L), 150mm (XL) |
Patentované odpružení FlexPivot znamená více gripu, více ovladatelnosti a více rychlosti. 120mm vidlice fungují skvěle a máte pocit, že máte k dispozici mnohem více – celodenní jízdy na singletracku můžete jezdit naplno.
Progresivní XC nátura Scalpelu se vyvinula ještě mnohem dále. Nabídne úhel hlavové trubky 67° v kombinaci s krátkými představci, širšími plášti, teleskopickými sedlovkami a vyšším zdvihem. Pokud rádi jezdíte traily rychle, precizně a v plné kontrole, tak toto kole je přesně pro vás.
Nemusíte si zvolit pouze dvě možnosti, vezměte si všechny 3. Díky celokarbonovému rámu a novému FlexPivot odpružení je Scalpel jedním z nejlehčích a nejtužších celoodpružených kol na trhu. Lehký, aby jel rychle. Dobře vybavený, aby zvládal všechny nástrahy.
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Použití pevné osy zajistí možnost uchycení kola k rámu větší silou a tím pádem vyšší tuhost celého kola. Výhodné je to především u kol na 29 palcových kolech(nebo u kol na technické disciplíny jako je sjezd, freeride), kde je na kolo vyvýjena vyšší síla a kolo má větší tendenci ke kroucení a tím k horšímu přenosu síly. Použitím pevné osy je pak jízda zejména v terénu stabilnější a jistější.
Obecnou výhodou karbonu je vysoká pevnost, nízká hmotnost. Karbonové rámy díky tomu mají vysokou trvanlivost, v důsledku namáhání totiž stárnou velice pomalu.
Tím, co majitelé karbonových rámů mohou ocenit, je určitá schopnost karbonu tlumit vibrace a nárazy, protože materiál vrací jen část vložené energie. Jízda na kole s karbonovým rámem je tak pohodlnější než u rámu hliníkového.
Jedinou nevýhodou je, že karbonové rámy jsou poměrně háklivé na mechanické poškození, je proto dobré s nimi opatrněji zacházet než s rámem hliníkovým.
Jezděte na hraně Odpružení navržené pro rychlost Nejpokrokovější odpružení pro XC, které kdy bylo vytvořeno. Zatímco ostatní obětují výkon, aby ušetřili gramy, náš patentovaný systém FlexPivot nabídne obojí. Je neskutečně lehký a nabídne vynikající grip, akceleraci a kontrolu. Díky němu můžete jet naplno všude. Více rychlosti, více zábavy. |
||
Stupně rozdílu Progresivní geometrie Scalpelu se ještě více vyvinula hlavová trubka je položenější o 1,5°, sedlová trubka je o stupeň vzpřímenější. Díky tomu je výsledkem XC kolo, které je agresivnější, rychlé jako blesk, zábavné a stabilní za všech okolností. Nezáleží na tom, jestli jedete závod světového poháru nebo se jen jedete projet na nejbližší trail. |
||
Tuhý, lehký, rychlý S hmotností jen lehce přes 1900 gramů včetně tlumiče je rám Scalpelu jedním s absolutně nejlehčích celoodpružených rámů, jaké kdy byly vyrobeny. Neuvěřitelné odpružení, skvělé řízení a nízká hmotnost je to recept na vítězství. |
Nejlepší XC odpružená vidlice. Tečka.
Lefty je zkrátka nejpokrokovější, vidlice s nejhladším chodem a precizním řízením. To vše v ultralehkém balení. Díky své konstrukci, která nemá v cyklistice obdoby, se můžete vydat do těch nejtěžších pasáží.
Jezdíte pravidelně, více sportovně a občas jedete i amatérský závod? Sáhněte po sportovním modelu. Získáte horské kolo s lehkým rámem a kvalitnějšími komponenty a jeho geometrie umožní položenější posed pro lepší výkon.
Klíč k neuvěřitelnému výkonu odpružení kola Scalpel a jeho nízké hmotnosti. Tyto patentované flexibilní zóny vyrobené z karbonu se chovají stejně jako čepy Horst Linku, ale jsou lehčí, tužší a odolnější než jakákoli ložisková varianta. |
Jde o konstrukčně složitější typ vidlice. Pružení vidlice zajišťuje vzduch. Vidlice se nafukuje speciální pumpičkou na vidlice na požadovaný tlak. Tlak ve vidlice se nastavuje s přihlédnutím na váku jezdce, styl jízdy, typ terénu a osobní preference jezdce. Provádět úpravy lze tak poměrně jednoduše, bez servisních zásahů. Správně nastavená vidlice poklesne když nasednete na kolo přibližně o 20-25 procent zdvihu (tzv. SAG). Dalším důležitým nastavením je nastavení odskoku, tedy aby vidlice adekvátní rychlostí zpracovávala nerovnosti terénu.
Při výběru vidlice se vám také může hodit funkce lock-out, tedy uzamykání. Tu využijete na rovných asfaltových silnicích, kde nechcete ztrácet energii propružováním vidlice.