Pánské elektrokolo Apache Matto s pohonem Bosch Active Plus, baterií o kapacitě 500Wh s celkovým dojezdem až 150 km a převody 1x9.
"Elektrokolo, se kterým se podíváte ještě dál." |
Elektrokolo Apache Matto je ideální společník na výlety a každodenní aktivity. Vaše sportovní ambice vám pomůže naplnit výkonný elektromotor a polointegrovaná baterie, s kterou na jedno nabití můžete vyrazit z Kutné Hory až do Trutnova. Jednoduše komfortní stroj, se kterým na svých cestách získáte ještě více zážitků. Jako ryba ve vodě je model Matto na cyklostezkách všeho druhu. Vydat se můžete na dlouhý rodinný výlet, kde vás nepřekvapí ani kopcovitý terén, který díky silnému motoru hravě překonáte. Nezastaví vás ani náročnější terén, se kterým vám pomůžou 28” kola a odpružená vidlice SR Suntour. K tomu, aby vaše jízda nepostrádala dostatek jistoty máte k dispozici hydraulické brzdy Shimano. Skvělý dojezd elektrokola Matto vám nabídne ještě větší porci zábavy, než kdy předtím. Přehledný LCD displej vám ulehčí ovládání elektrokola. Nastavte si vhodný jízdní režim, sledujte zbývající dojezd či stav baterie. S modelem Matto si jízdu vždy užijete. |
KLÍČOVÉ VLASTNOSTI: |
- tichý a výkonný středový motor Bosch Active Plus 250 W |
ELEKTROMOTOR | ||
Pro příjemný pocit z jízdy ve všech situacích vám poslouží elektromotor Bosch Active Plus. Tichý, malý a přesto výkonný středový motor s nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 50 Nm. Motor se vyznačuje plynulejší a méně agresivní dopomocí, při šlapání motor neklade téměř žádný odpor. Na vašich společných cestách vás čekají nové zážitky a objevy. | ||
BATERIE | ||
Na spodní rámové trubce najdete nenápadnou baterii Bosch Power Pack Li-lon s kapacitou 13,4 Ah (500) Wh a dojezdovým okruhem až 150 km na jedno nabití. Celkovou dojezdovou vzdálenost ovlivňuje kromě kapacity baterie také profil tratě, hmotnost jezdce a jeho jízdní styl. Baterie Bosch je elektronicky chráněná pomocí BMS - chytrého systému řízení, který baterii chrání před přehřátím, zkratem či přebitím. Elektrokolo a baterie spolu tvoří jeden celek, je tak zachován celistvý vzhled. | ||
OVLÁDACÍ DISPLEJ | ||
Ovládání elektrokola vám umožní snadno čitelný LCD displej Bosch Purion s integrovaným tlačítkovým ovládáním a mnoha užitečnými funkcemi. Pomocí tlačítek můžete jednoduše volit stupeň dopomoci i přepínat mezi jednotlivými funkcemi cyklocomputeru. Na přehledném displeji můžete kromě volby jízdního režimu sledovat také údaje o rychlosti, ujeté vzdálenosti, zbývajícím dojezdu a stavu baterie. Velké číslice vám usnadní mít neustálý přehled o vaší jízdě. |
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Nový displej Bosch Purion byl navržen jako alternativa k displeji Intuvia s důrazem na kompaktnost a jednoduché ovládání. Menší velikost displeje snižuje riziko jeho poškození při použití v terénu. Displej i ovladač jsou sloučeny v jedno zařízení, které je nainstalováno místo původního ovladače.
Nabízí veškeré základní funkce většího displeje Intuvia ve výrazně menším provedení. Volba z 5 úrovní dopomoci (Eco, Tour, Sport, Turbo, Off), assistent chůze, zobrazení jízdních parametrů (rychlost jízdy, ujetá vzdálenost, dojezd), stavu baterie a zvolené úrovně dopomoci, USB konektor pro diagnostiku a nabíjení nejrůznějších zařízení. Displej je dodáván včetně kabeláže a držáku na řídítka. Vyrábí se ve dvou barevných provedeních, tmavý Anthracite (odpovídá Bosch Performance line) a světlý Platinum (odpovídá Bosch Active line).
Tento materiál patřil na dlouhou dobu k nejčastěji používaným, neboť poskytl jízdním kolům snížení hmotnosti (je třikrát lehčí než ocel) a umožňuje postavit rámy i poměrně levně. Sám hliník je velmi měkký, proto se musí zpracovávat do slitin, aby se dal použít pro výrobu rámu jízdního kola. U kol kol používají hliníkové trubky s větším průměrem, čímž se získá celková pevnost při zachování nízké hmotnosti.
Dnes je opět trend se navracet ke slitinám hliníku i u dražších modelů kol, kdy se používá technologie dvojitého nebo trojitého zeslabovaní profilu. Kromě rámů horských kol jej najdete také u většiny rámů trekkingových nebo krosových kol.
Skladování a péče o baterii elektrokola
Baterii skladujte na suchém a dobře větraném, mimo sluneční záření a jiné tepelné zdroje, při teplotě v rozsahu od 10 do 30°C. Ideální podmínky jsou mírný chlad, ne však mráz.
V případě skladování v chladném prostředí je nutné baterii před uvedením do provozu nechat zahřát na provozní teplotu (20°C)
Baterii nenechte nikdy zcela vybitou. Mohla by se tím trvale poškodit.
Při dlouhodobém skladování (např. v zimním období) udržujte baterii plně nabitou. Lithiové baterie se při nečinnosti postupně vybíjejí (cca. 5-10% kapacity za měsíc). Neskladujte ji trvale připojenou k nabíječce ani umístěnou na elektrokole.
Doporučené úkony při dlouhodobém skladování (zima apod.)
Baterii 1x za 1-2 měsíce znovu dobijte
1x až 2x za zimu krátce zapněte a vypněte motor elektrokola
1x až 2x za zimu krátce zkuste asistenta chůze (tlačítko přímoci při tlačení kola, pokud je přítomno)
Záruční doba na výrobní vady nebo vady materiálů baterie je 24 měsíců.
Záruční doba na životnost baterie - jmenovitá kapacita baterie neklesne pod 70% své celkové kapcity v průběhu 12 měsíců od prodeje kola je 12 měsíců.
Firma APACHE-BIKE je předním českým výrobcem crossových a horských kol různých cenových kategorií a modelových řad.. Na těchto kolech např. začínal náš olympionik Jarda Kulhavý a další špičkoví jezdci. V posledních letech se pak stala leaderem v oblasti elektrokol, kde nabízí v současné době zdaleka nejucelenější nabídku od city/trek elektrokol nižších cenových kategorií až po špičková horská a crossová elektrokola s nejpokročilejším systémem pohonu od firem BOSCH a SHIMANO.