Pánské elektrokolo Apache Matto s pohonem Bosch Performance, baterií o kapacitě 500Wh a převody 1x10...
- tichý a výkonný středový motor Bosch Performance 250 W s točivým momentem 65 Nm
- polointegrovaná baterie Bosch Power Pack Li-Ion s kapacitou 13,4 Ah (500 Wh)
- přehledný LCD displej Bosch Purion
- odpružená vidlice SR Suntour NEX - E25 HLO se zdvihem 63 mm a zamykáním na korunce
- řazení Shimano Deore 1x10
- hydraulické brzdy Shimano
- převodník s krytem
- stavitelný představec
ELEKTROMOTOR
Při jízdě se můžete spolehnout na nový motor Bosch Performance ze série BDU3xx. Přepracovaný motor s převodníkem standardní velikosti, který je označován za jeden z nejvyspělejších a nejvýkonnějších středových elektromotorů na trhu. Nominální výkon motoru je 250 W a je vhodný nejen pro jízdu na silnici či cyklostezce, ale zvládne i jízdu v mírném terénu.
BATERIE
Na spodní rámové trubce najdete nenápadnou baterii Bosch Power Pack Li-lon s kapacitou 13,4 Ah - 500 Wh. Baterie je elektronicky chráněna pomocí BMS - chytrého systému řízení, který ji chrání před přehřátím, zkratem či přebitím. Elektrokolo s baterií spolu tvoří jeden celek, kolu je tak zachovaný celistvý vzhled.
OVLÁDACÍ DISPLEJ
Ovládání elektrokola vám umožní snadno čitelný LCD displej Bosch Purion s integrovaným tlačítkovým ovládáním a mnoha užitečnými funkcemi. Pomocí tlačítek můžete jednoduše volit stupeň dopomoci i přepínat mezi jednotlivými funkcemi cyklocomputeru. Na přehledném displeji můžete kromě volby jízdního režimu sledovat také údaje o rychlosti, ujeté vzdálenosti, zbývajícím dojezdu a stavu baterie. Velké číslice vám usnadní mít neustálý přehled o vaší jízdě.
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Nový displej Bosch Purion byl navržen jako alternativa k displeji Intuvia s důrazem na kompaktnost a jednoduché ovládání. Menší velikost displeje snižuje riziko jeho poškození při použití v terénu. Displej i ovladač jsou sloučeny v jedno zařízení, které je nainstalováno místo původního ovladače.
Nabízí veškeré základní funkce většího displeje Intuvia ve výrazně menším provedení. Volba z 5 úrovní dopomoci (Eco, Tour, Sport, Turbo, Off), assistent chůze, zobrazení jízdních parametrů (rychlost jízdy, ujetá vzdálenost, dojezd), stavu baterie a zvolené úrovně dopomoci, USB konektor pro diagnostiku a nabíjení nejrůznějších zařízení. Displej je dodáván včetně kabeláže a držáku na řídítka. Vyrábí se ve dvou barevných provedeních, tmavý Anthracite (odpovídá Bosch Performance line) a světlý Platinum (odpovídá Bosch Active line).
Tento materiál patřil na dlouhou dobu k nejčastěji používaným, neboť poskytl jízdním kolům snížení hmotnosti (je třikrát lehčí než ocel) a umožňuje postavit rámy i poměrně levně. Sám hliník je velmi měkký, proto se musí zpracovávat do slitin, aby se dal použít pro výrobu rámu jízdního kola. U kol kol používají hliníkové trubky s větším průměrem, čímž se získá celková pevnost při zachování nízké hmotnosti.
Dnes je opět trend se navracet ke slitinám hliníku i u dražších modelů kol, kdy se používá technologie dvojitého nebo trojitého zeslabovaní profilu. Kromě rámů horských kol jej najdete také u většiny rámů trekkingových nebo krosových kol.
MOTORY BOSCH PERFORMANCE |
Středový pohon od německé značky Bosch je v současné době to nejlepší, co v nabídce elektrokol najdete. Většina světově známých značek jízdních kol pohání své elektro modely právě pohonem Bosch a to pro jeho vysoký výkon, spolehlivost, design, funkce a samozřejmě také silnou značku.
Bosch nabízí několik řad systémů, které se liší především v maximálním točivém momentu a síle asistence:
Srdcem systému je výkonný středový motor Drive Unit. Integrovaná řídící jednotka každou vteřinu vyhodnotí až 1000 údajů z připojených snímačů a na jejich základě pak optimalizuje výkon motoru a míru asistence. V motoru je zabudován snímač šlapání (otáčení klik) a torzní snímač síly šlapání, na zadní rámové stavbě je pak umístěn snímač rychlosti (otáček zadního kola). Motor je schopen dosáhnout maximálního točivého až 65 Nm (Performance).
Napětí systému: 36 V
Jmenovitý výkon motoru: 250 W
Maximální točivý moment motoru: 65 Nm (Performance)
Hmotnost motoru: 4 kg
Senzory: Sensory měřící krouticí moment, frekvenci šlapání a rychlost
Max. asistovaná rychlost: 25 km/h
Kapacita baterie: 500-625 Wh podle modelu
Hmotnost baterie: 2,5 kg
Dojezdová vzdálenost: 75 – 130 km (Perfromance)
Skladování a péče o baterii elektrokola
Baterii skladujte na suchém a dobře větraném, mimo sluneční záření a jiné tepelné zdroje, při teplotě v rozsahu od 10 do 30°C. Ideální podmínky jsou mírný chlad, ne však mráz.
V případě skladování v chladném prostředí je nutné baterii před uvedením do provozu nechat zahřát na provozní teplotu (20°C)
Baterii nenechte nikdy zcela vybitou. Mohla by se tím trvale poškodit.
Při dlouhodobém skladování (např. v zimním období) udržujte baterii plně nabitou. Lithiové baterie se při nečinnosti postupně vybíjejí (cca. 5-10% kapacity za měsíc). Neskladujte ji trvale připojenou k nabíječce ani umístěnou na elektrokole.
Doporučené úkony při dlouhodobém skladování (zima apod.)
Baterii 1x za 1-2 měsíce znovu dobijte
1x až 2x za zimu krátce zapněte a vypněte motor elektrokola
1x až 2x za zimu krátce zkuste asistenta chůze (tlačítko přímoci při tlačení kola, pokud je přítomno)
Záruční doba na výrobní vady nebo vady materiálů baterie je 24 měsíců.
Záruční doba na životnost baterie - jmenovitá kapacita baterie neklesne pod 70% své celkové kapcity v průběhu 12 měsíců od prodeje kola je 12 měsíců.