Klíčové vlastnosti:
středový elektromotor Bosch Active Line s výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 40 Nm
nosičová lithium-iontová baterie Bosch PowerPack 500 s kapacitou 13,4 Ah (482 Wh)
přehledný LCD displej Bosch Intuvia s ovládáním umístěný na levé straně řídítek
vidlice SR Suntour SF-9 s 63 mm zdvihem
sada Shimano Alivio / Acera s kazetou s rozsahem 11-34 zubů
brzdy Shimano Alivio T4000 V-brake
28" zapletená kola s 19 mm širokými ráfky a plášti Schwalbe Tyrago 622 - 42 mm
Bosch Active Line představuje dostupnou variantu značkového středového elektromotoru s plynulejší a méně agresivní charakteristikou dopomoci. S nominálním výkonem 250 W a maximálním točivým momentem až 40 Nm budete mít v zásobě vždy dostatek sil pro zdolání všech terénních, silničních i městských překážek bez rozdílu. Konstrukce motoru bez vnitřního zpřevodování umožňuje použití klik s převodníkem klasické velikosti.
Přísun elektrické energie obstarává lithium-iontová nosičová baterie Bosch PowerPack 500 s kapacitou 500 Wh. Dojezd činí až 150 km na jedno nabití, což je úctyhodný výkon. Samozřejmostí je přítomnost chytrého systému řízení, který baterii chrání před přehřátím, zkratem či přebitím. Celková dojezdová vzdálenost závisí kromě kapacity baterie také na profilu trati, hmotnosti jezdce a jeho jízdním stylu.
K zobrazování informací slouží LCD displej Bosch Intuvia, který se ovládá pomocí ovladače umístěného u levého gripu. Displej je velký a přehledný, což oceníte například při jízdě ve městě, kde se potřebujete maximálně soustředit na okolí, ale zároveň chcete jedním pohledem zjistit potřebné informace o stavu baterie či rychlosti. Pomocí tlačítek lze jednoduše volit stupeň dopomoci i přepínat mezi jednotlivými funkcemi cyklokomputeru. Kromě stavu baterie a rychlosti jsou na displeji samozřejmě zobrazovány také údaje o režimu asistence, ujeté vzdálenosti a zbývajícím dojezdu.
Systém se ovládá pomocí LCD displeje umístěného na řídítkách a odděleného tlačítkového ovladače u levého madla. Prostřednictvím displeje se nastavuje úroveň asistence (Off-Eco-Tour-Sport-Turbo) a aktivuje se asistent chůze / rozjíždění (motor pomáhá bez nutnosti šlapat avšak pouze do rychlosti 6 km/h). Displej zobrazuje informace o stavu baterie a aktuálním výkonu motoru, který je přímo úměrný spotřebě energie. Díky tomu můžete sledovat, jaký vliv na spotřebu mají jednotlivé úrovně asistence, styl jízdy a zařazených převodů a následně svůj styl jízdy optimalizovat pro dosažení co nejdelšího dojezdu. Pro efektivní volbu převodů můžete také využít doporučení pro přeřazení na těžší nebo lehčí převod, která se na displeji zobrazují. Displej dále nabízí funkce cyklopočítače jako je okamžitá, maximální a průměrná rychlost, celková a denní ujetá vzdálenost, čas jízdy a hodiny. Vybaven je také USB zásuvkou umožňující dobíjení mobilních zařízení (telefon, navigace apod.).
Tento materiál patřil na dlouhou dobu k nejčastěji používaným, neboť poskytl jízdním kolům snížení hmotnosti (je třikrát lehčí než ocel) a umožňuje postavit rámy i poměrně levně. Sám hliník je velmi měkký, proto se musí zpracovávat do slitin, aby se dal použít pro výrobu rámu jízdního kola. U kol kol používají hliníkové trubky s větším průměrem, čímž se získá celková pevnost při zachování nízké hmotnosti.
Dnes je opět trend se navracet ke slitinám hliníku i u dražších modelů kol, kdy se používá technologie dvojitého nebo trojitého zeslabovaní profilu. Kromě rámů horských kol jej najdete také u většiny rámů trekkingových nebo krosových kol.
Skladování a péče o baterii elektrokola
Baterii skladujte na suchém a dobře větraném, mimo sluneční záření a jiné tepelné zdroje, při teplotě v rozsahu od 10 do 30°C. Ideální podmínky jsou mírný chlad, ne však mráz.
V případě skladování v chladném prostředí je nutné baterii před uvedením do provozu nechat zahřát na provozní teplotu (20°C)
Baterii nenechte nikdy zcela vybitou. Mohla by se tím trvale poškodit.
Při dlouhodobém skladování (např. v zimním období) udržujte baterii plně nabitou. Lithiové baterie se při nečinnosti postupně vybíjejí (cca. 5-10% kapacity za měsíc). Neskladujte ji trvale připojenou k nabíječce ani umístěnou na elektrokole.
Doporučené úkony při dlouhodobém skladování (zima apod.)
Baterii 1x za 1-2 měsíce znovu dobijte
1x až 2x za zimu krátce zapněte a vypněte motor elektrokola
1x až 2x za zimu krátce zkuste asistenta chůze (tlačítko přímoci při tlačení kola, pokud je přítomno)
Záruční doba na výrobní vady nebo vady materiálů baterie je 24 měsíců.
Záruční doba na životnost baterie - jmenovitá kapacita baterie neklesne pod 70% své celkové kapcity v průběhu 12 měsíců od prodeje kola je 12 měsíců.
Firma APACHE-BIKE je předním českým výrobcem crossových a horských kol různých cenových kategorií a modelových řad.. Na těchto kolech např. začínal náš olympionik Jarda Kulhavý a další špičkoví jezdci. V posledních letech se pak stala leaderem v oblasti elektrokol, kde nabízí v současné době zdaleka nejucelenější nabídku od city/trek elektrokol nižších cenových kategorií až po špičková horská a crossová elektrokola s nejpokročilejším systémem pohonu od firem BOSCH a SHIMANO.