Horské kolo legendární americké značky GT Zaskar 29 Comp
BARVY | RED |
RÁM | Zaskar Alloy Frame, Triple Triangle™ Frame Construction feat. Floating Seatstays, BSA 73mm, Boost 12x148 Thru-Axle, Tapered Head Tube |
VIDLICE | RockShox Recon TBA RL, 100mm, 15x110 Boost, Remote Lockout, Maxle Lite, 51mm Offset |
KLIKY | SRAM SX Eagle Power Spline, 34t |
PŘEHAZOVAČKA | SRAM NX Eagle |
ŘAZENÍ | SRAM SX Eagle, 12-speed |
KAZETA | SRAM SX Eagle, 11-50, 12-speed |
ŘETĚZ | SRAM SX Eagle, 12-speed |
BRZDY | Shimano MT400 Hydro Disc, 160/160mm Rotors |
RÁFKY | WTB ST i21 TCS 2.0, 32h, Tubeless Ready |
DRÁTY | Stainless Steel, 14g |
PŘEDSTAVEC | GT All Terra 3D Forged Alloy, 31.8, 7°, 80mm |
PLÁŠTĚ | Vittoria Barzo, 27.5/29 x 2.25", Wire Bead |
ŘIDÍTKA | GT All Terra Alloy Riser, Double-Butted, 15mm Rise, 7° Rise, 760mm Width |
GRIPY | GT Statement |
HLAVOVÉ SLOŽENÍ | FSA No.42E, Integrated |
SEDLO | WTB Silverado Sport |
SEDLOVKA | GT All-Terra Micro Adjust Alloy Seat Post, 30.9mm |
Specifikace a ceny se mohou změnit bez udání důvodu. Obrázky produktů jsou pouze orientační.
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Použití pevné osy zajistí možnost uchycení kola k rámu větší silou a tím pádem vyšší tuhost celého kola. Výhodné je to především u kol na 29 palcových kolech(nebo u kol na technické disciplíny jako je sjezd, freeride), kde je na kolo vyvýjena vyšší síla a kolo má větší tendenci ke kroucení a tím k horšímu přenosu síly. Použitím pevné osy je pak jízda zejména v terénu stabilnější a jistější.
Tento materiál patřil na dlouhou dobu k nejčastěji používaným, neboť poskytl jízdním kolům snížení hmotnosti (je třikrát lehčí než ocel) a umožňuje postavit rámy i poměrně levně. Sám hliník je velmi měkký, proto se musí zpracovávat do slitin, aby se dal použít pro výrobu rámu jízdního kola. U kol kol používají hliníkové trubky s větším průměrem, čímž se získá celková pevnost při zachování nízké hmotnosti.
Dnes je opět trend se navracet ke slitinám hliníku i u dražších modelů kol, kdy se používá technologie dvojitého nebo trojitého zeslabovaní profilu. Kromě rámů horských kol jej najdete také u většiny rámů trekkingových nebo krosových kol.
Vybírat budete podle toho, jak často a jak sportovně jezdíte. Pokud si jen občas vyjedete pro zábavu či vylepšení kondice, bude vám stačit stroj z kategorie rekreačních kol. Vyhovovat by vám mělo svou geometrií, která umožní pohodlný a vzpřímený posed, a také příznivou cenou.
Jezdíte pravidelně, více sportovně a občas jedete i amatérský závod? Sáhněte po sportovním modelu. Získáte horské kolo s lehkým rámem a kvalitnějšími komponenty a jeho geometrie umožní položenější posed pro lepší výkon.
Jde o konstrukčně složitější typ vidlice. Pružení vidlice zajišťuje vzduch. Vidlice se nafukuje speciální pumpičkou na vidlice na požadovaný tlak. Tlak ve vidlice se nastavuje s přihlédnutím na váku jezdce, styl jízdy, typ terénu a osobní preference jezdce. Provádět úpravy lze tak poměrně jednoduše, bez servisních zásahů. Správně nastavená vidlice poklesne když nasednete na kolo přibližně o 20-25 procent zdvihu (tzv. SAG). Dalším důležitým nastavením je nastavení odskoku, tedy aby vidlice adekvátní rychlostí zpracovávala nerovnosti terénu.
Při výběru vidlice se vám také může hodit funkce lock-out, tedy uzamykání. Tu využijete na rovných asfaltových silnicích, kde nechcete ztrácet energii propružováním vidlice.