Základem je lehký rám, který jsme přizpůsobili dámské anatomii. Stejně tak jsme vybírali i sedlo, řídítka a další doplňky, díky kterým vydržíte na kole déle a dojedete dále s menší únavou. Spolehlivý mix komponent, pro dlouhoz životnost a spolehlivou funkci. Oceníte odpružení od výrobce Suntour, pohodlné sedlo a gripy, lehké doplňky ONE1 a pláště Schwalbe pro skvělou přilnavost v terénu a minimální odpor na asfaltu. Převody 2x8 mají dostatečný rozsah pro většinu turistických tras a díky dvoupřevodníku výrazně zjednodušují řazení. Design vyladěný do posledního detailu tento model posouvají mezi nejhezčí kola této kategorie.
Výhodou kotoučové brzd je větší brzdný výkon a minimální vliv na funkci za téměř jakéhokoliv počasí. Nevýhodou je trochu vyšší hmotnost a vyšší pořizovací náklady brzd.
Na horská kola s 27,5 a 29 palcovými koly jsou v podstatě nezbytností. Je zde důležitý patřičný brzdný výkon za jakýchkoliv podmínek v kombinaci s většími koly.
Tento materiál patřil na dlouhou dobu k nejčastěji používaným, neboť poskytl jízdním kolům snížení hmotnosti (je třikrát lehčí než ocel) a umožňuje postavit rámy i poměrně levně. Sám hliník je velmi měkký, proto se musí zpracovávat do slitin, aby se dal použít pro výrobu rámu jízdního kola. U kol kol používají hliníkové trubky s větším průměrem, čímž se získá celková pevnost při zachování nízké hmotnosti.
Dnes je opět trend se navracet ke slitinám hliníku i u dražších modelů kol, kdy se používá technologie dvojitého nebo trojitého zeslabovaní profilu. Kromě rámů horských kol jej najdete také u většiny rámů trekkingových nebo krosových kol.
Vybírat budete podle toho, jak často a jak sportovně jezdíte. Pokud si jen občas vyjedete pro zábavu či vylepšení kondice, bude vám stačit stroj z kategorie rekreačních kol. Vyhovovat by vám mělo svou geometrií, která umožní pohodlný a vzpřímený posed, a také příznivou cenou.
Jezdíte pravidelně, více sportovně a občas jedete i amatérský závod? Sáhněte po sportovním modelu. Získáte horské kolo s lehkým rámem a kvalitnějšími komponenty a jeho geometrie umožní položenější posed pro lepší výkon.
Jde o konstrukčně nejjednodušší vidlice. Pružení vidlice zajišťuje pružina/elastomer. Vidlice lze v nastavovat na patroně vidlice šroubem. V případě, že vidlice je moc měkká nebo tvrdá lze v servise vyměnit ve vidlici pružinu za tvrdší nebo měkkčí.
Při výběru vidlice se vám také může hodit funkce lock-out, tedy uzamykání. Tu využijete na rovných asfaltových silnicích, kde nechcete ztrácet energii propružováním vidlice.
Superior je česká značka špičkových jízdních kol vyráběných firmou Bike Fun International. Společnost Bike Fun International zakoupila značku Superior v roce 2002. Superior vyrábí jízdní kola pro všechny a to v kategoriích horská kola 29" a 27,5", silniční kola, dámská kola, cross a dětská kola. Vývoj a výroba modelů značky probíhá v konstrukční dílně v Kopřivnici.SUPERIOR byl defacto první výrobce 29" kol v Evropě!
Při vývoji a výrobě kol SUPERIOR využíváme nejnovější konstrukční procesy a technologie způsobem, který cyklistům přináší reálné výhody spojené s užíváním kola. Současně hlídáme, že výše investic do vývoje nového modelu nepřesáhne únosnou hranici, kdy se nepříznivě promítne do ceny kola. Tento přístup k vývoji nových modelů nás nutí neustále hledat CHYTRÁ ŘEŠENÍ. Řešení, jejichž výsledkem bude produkt s co nejvyšší uživatelskou hodnotou.
Produkt, který bude v souladu s naším mottem RIDING SMART.
MADE IN CZECH REPUBLIC
Kola SUPERIOR vyvíjíme a montujeme ve vlastním výrobním centru v Kopřivnici na Moravě. Naše továrna je umístěna ve zdejším průmyslovém areálu s nezaměnitelnou atmosférou spojenou s historií světově proslulé české automobilky Tatra, jejíž vozy se zde stále vyrábějí. Robotické vyplétací a montážní linky, automatizovaná lakovna, vývojové a testovací centrum pro elektrokola, sofi stikované postupy kontroly kvality – to a další vyspělé technologie řadí naši kopřivnickou továrnu k nejmodernějším v Evropě. Výrobní a montážní areál kol SUPERIOR prošel v uplynulých 10 letech kompletní rekonstrukcí a v současnosti se zde vyrábí na 160 000 kol ročně. Tuto výrobní kapacitu zajišťuje více než 290 zaměstnanců odpovědných za 6 montážních linek.
Kopřivnice je však pro nás rovněž nepřekonatelná díky svojí poloze. Nachází se v podhůří Beskyd, kam s našimi prototypy vyrážíme na první testovací jízdy. Divoký beskydský terén, jehož nejvyšším vrcholem je Lysá hora s 1324 metry, je doslova protkaný stovkami kilometrů drsných stezek, které vždy dokonale prověří spolehlivost a odolnost našich produktů. Na kolech značky Superior závodí a trénují nejen závodníci ze světových pohárů, ale i hobby jezci.